lunes, 2 de noviembre de 2015

Benvinguts a tots i a totes!



Avui inaugurem el blog dels Superherois surfistes!!

Aquestes setmanes hem estat molt engrescats en diferents tasques:

  1. Hem triat, entre tots, un nom que ens agradés per a la classe. Aquest nom ens acompanyarà durant dos cursos. Els colorins s'han convertit en Superherois als que els agrada molt el surf!
  2. Hem organitzat la nostra aula: Normes d'aula, encarregats setmanals, agrupacions de taules...


També hem pensat en com farem funcionar la biblioteca d'aula i el racó de matemàtiques, d'aquí poquet també tindrem el racó de llengua enllestit!
Biblioteca d'aula: Els alumnes s'emporten un llibre de la biblioteca d'aula per llegir-lo a casa (15 minuts aproximàdament). Els alumnes porten un registre de les lectures a la seva "fitxa de lectures".
Si algun nen prefereix llegir un llibre que tengui a casa el pot portar a l'escola per apuntar-lo a la la fitxa de lectura. 

A més de temes organitzatius...

* Hem parlat de com és un heroi! Els Superherois que hem vist als dibuixos o còmics solen ser valents, portar capes i tenen poders màgics. Aquest tema ens ha servit per pensar com seria el personatge que ens imaginem.
També hem escrit i pensat què faríem nosaltres per ajudar als demés si tinguéssim superpoders!
Però el més important que hem après és que no tots els herois tenen poders màgics.
Hi ha persones que fan coses que requereixen molt esforç, valentia i perseverança. Aquestes persones aconsegueixen grans reptes. Són herois reals, de la vida quotidiana.

Tractant aquest tema hem vist un documental força interessant sobre Albert Casals, un noi amb paraplegia des dels vuit anys a causa d'una leucèmia que ha aconseguit fer la volta al món tot viatjant amb la seva cadira de rodes. 

Aquí us deixo el documental.



* S'ha demanat als nens que portin escrita la història d'alguna persona que considerin que ha aconseguit algun repte important, difícil d'aconseguir, gràcies al seu esforç.


A més de treballar a través d'aquest fil conductor també hem començat a fer feina específica de llengua i matemàtiques.

LLENGÜES:
  1. Text instructiu: Els alumnes han elaborat, per grups, les instruccions dels jocs del racó de matemàtiques.
  2. Hem començat a fer descripcions: Inicialment varem descriure com seria el superheroi que ens imaginàvem i, a més, aquesta setmana hem après a descriure una imatge. 

MATEMÀTIQUES:
  1. Repàs del concepte d'unitat-desena i centena.
  2. Recordatori de les sumes i restes portant amb na Cristina.
  3. Hem començat a resoldre problemes amb una graella que ens ajudarà a entendre millor els enunciats!  





No hay comentarios:

Publicar un comentario