Avui inaugurem el blog dels Superherois surfistes!!
Aquestes setmanes
hem estat molt engrescats en diferents tasques:
- Hem triat, entre tots, un nom que ens agradés per a la classe. Aquest nom ens acompanyarà durant dos cursos. Els colorins s'han convertit en Superherois als que els agrada molt el surf!
- Hem organitzat la nostra aula: Normes d'aula, encarregats setmanals, agrupacions de taules...
També hem pensat en
com farem funcionar la biblioteca d'aula
i el racó de matemàtiques, d'aquí
poquet també tindrem el racó de llengua
enllestit!
Biblioteca d'aula: Els alumnes s'emporten un llibre de la biblioteca d'aula per
llegir-lo a casa (15 minuts aproximàdament). Els alumnes porten un registre de les lectures
a la seva "fitxa de lectures".
Si algun nen
prefereix llegir un llibre que tengui a casa el pot portar a l'escola per
apuntar-lo a la la fitxa de lectura.
A més de temes
organitzatius...
* Hem parlat de com
és un heroi! Els Superherois que hem vist als dibuixos o còmics solen ser valents,
portar capes i tenen poders màgics. Aquest tema ens ha servit per pensar com
seria el personatge que ens imaginem.
També hem escrit i
pensat què faríem nosaltres per ajudar als demés si tinguéssim superpoders!
Però el més important
que hem après és que no tots els herois tenen poders màgics.
Hi ha persones que
fan coses que requereixen molt esforç, valentia i perseverança. Aquestes persones
aconsegueixen grans reptes. Són herois reals, de la vida quotidiana.
Tractant aquest
tema hem vist un documental força interessant sobre Albert Casals, un noi amb
paraplegia des dels vuit anys a causa d'una leucèmia que ha aconseguit fer la
volta al món tot viatjant amb la seva cadira de rodes.
Aquí us deixo el
documental.
* S'ha demanat
als nens que portin escrita la història d'alguna persona que considerin que ha
aconseguit algun repte important, difícil d'aconseguir, gràcies al seu esforç.
A més de treballar a través d'aquest fil conductor també hem començat a fer feina específica de llengua i matemàtiques.
LLENGÜES:
- Text instructiu: Els alumnes han elaborat, per grups, les instruccions dels jocs del racó de matemàtiques.
- Hem començat a fer descripcions: Inicialment varem descriure com seria el superheroi que ens imaginàvem i, a més, aquesta setmana hem après a descriure una imatge.
MATEMÀTIQUES:
- Repàs del concepte d'unitat-desena i centena.
- Recordatori de les sumes i restes portant amb na Cristina.
- Hem començat a resoldre problemes amb una graella que ens ajudarà a entendre millor els enunciats!
No hay comentarios:
Publicar un comentario